My Dear Followers^_^

26 Januari 2011

Kematian Kamal Atartuk Yang Menyeksakan...

Bekerja keras di dunia utk kehidupan yg kekal abadi d akhirat...Pd pndpt sy xpyhla kita kejar2 sgt kekayaan or pe yg ada kat dunia nie. kalau lah kta tau mcm mana bezanya apa yg kita kejar skrg dgn nikmat di akhirat nanty,pasti kita akn menyesal bila bayangkan kalaulah wktu yg kita gunakan utk mengejar dunia digunakan utk beramal. Sbb nikmat di sana hanya Tuhan yg tau.Sgt2 nikmat.

Bak kata ustaz sy. Nanty kat sane x heran langsung bila tgk dunia.Nak muntah n jijik adalah dgn kemaksiatan sana sini.Kita telah buta dgn nikmat yg sgt sedikit.Boleh dikatan sekecil zarah je nikmatnye lau nk dibandingkan nikmat d sana nanty.(malampau x bunyinye? xkn..huhu)So apelah yg nak dikejarkan sgt.Boleh je lau nak. Janji x langgar syariat n kalau x dpt jgn la ptus asa or menyalahkan takdir.Allah tu adil, pasti Dia nak bg yg lebih baik utk kita nanty.Maybe sekarang masanya x sesuai.Peganglah pada concept redha.InsyaAllah dan pasti hati akan menjadi tenang dan trima seadanya. Bahaga je sentiasa.Kan Allah de berfirman,kalau kamu redha Aku tambah ;). Suatu hari nanti kte akn tinggalkan jgk dunia nie. Hanya amal yg jd bekalan, yg menentukan kat mana kedudukan kta di hari akhirat nanti..n lagi satu jgnlah membelakangi islam.Kalau kita wat camtu that mean kte membelakangi Allah. Jom ikuti kisah nie.Jadikan sempadan ye..Slmt membaca.

MUSTAFA KAMAL ATATURK

Di saat kematiannya, Allah telah datangkan beberapa penyakit kepada beliau sehingga beliau rasa terseksa dan tak dapat menanggung seksaan dan azab yang Allah berikan di dunia. Antaranya ialah :
1. Didatangkan penyakit kulit hingga ke kaki dimana beliau merasa gatal-gatal seluruh badan.
2. Sakit jantung.
3. Penyakit darah tinggi.
4. Panas sepanjang masa, tidak pernah merasa sejuk sehingga terpaksa diarahkan kepada bomba untuk menyiram rumahnya 24 jam. Pembantu-pembantunya juga diarahkan untuk meletak ketulan-ketulan ais di dalam selimut untuk menyejukkan beliau. Oleh kerana tidak tahan dengan kepanasan yang ditanggung, beliau menjerit sehingga seluruh istana mendengar jeritan itu. Oleh kerana tidak tahan mendengar jeritan, mereka-mereka yang bertanggung jawab telah menghantar beliau ke tengah lautan dan diletakkan dalam bot dengan harapan beliau akan merasa sejuk. Allah itu Maha Besar, panasnya tak jugak hilang! Pada 26 september 1938, beliau pengsan selama 48 jam disebabkan terlalu panas dan sedar selepas itu tetapi beliau hilang ingatan. Pada 9 November 1938, beliau pengsan sekali lagi selama 36 jam dan akhirnya meninggal dunia. Sewaktu beliau meninggal, tidak seorang pun yang memandi, mengkafan dan menyembahyangkan mayat beliau. Mayatnya diawetkan selama 9 hari 9 malam, sehingga adik perempuan beliau datang meminta ulama-ulama Turki memandikan, mengkafankan dan menyembahyangkannya. Tidak cukup dari itu, Allah tunjukkan lagi balasan azab ketika mayatnya di bawa ke tanah perkuburan. Bila mayatnya hendak ditanam, tanah tidak menerimanya (tak dapat nak bayangkan bagaimana tanah tidak menerimanya). Disebabkan putus asa, mayatnya diawetkan sekali lagi dan dimasukkan ke dalam muzium yang diberi nama EtnaGrafi (kalau tak silap dengar) selama 15 tahun sehingga tahun 1953). Selepas 15 tahun mayatnya hendak ditanam semula, tapi Allah Maha Agung, bumi sekali lagi tak menerimanya. Habis ikhtiar, mayatnya dibawa pula ke satu bukit ditanam dalam satu binaan marmar beratnya 44 tan. Mayatnya ditanam di celah-celah batu marmar. Apa yang menyedihkan, ulama-ulama sezaman dengan Kamal Atartuk telah mengatakan bahawa jangan kata bumi Turki, seluruh bumi Allah ini tidak menerima Kamal Atartuk! Inilah hikayat Mustafa Kamal Atartuk yang membelakangi Islam dan Allah!!

p/s:Ya Allah tempatkan lah aku dan sahabat2ku ini,juga seluruh umat islam dalam kalangan org2 yg bertakwa dan matikanlah kami dlm keadaan yg beriman.Amin2 ya rabbal alamin...:)

3 ulasan:

Takatoo31 berkata...

Abang mintak share eh, dik.

slave of Allah.. berkata...

wa....muhasabah.....

ieqa berkata...

bole...sila2...:)

26 Januari 2011

Kematian Kamal Atartuk Yang Menyeksakan...

Bekerja keras di dunia utk kehidupan yg kekal abadi d akhirat...Pd pndpt sy xpyhla kita kejar2 sgt kekayaan or pe yg ada kat dunia nie. kalau lah kta tau mcm mana bezanya apa yg kita kejar skrg dgn nikmat di akhirat nanty,pasti kita akn menyesal bila bayangkan kalaulah wktu yg kita gunakan utk mengejar dunia digunakan utk beramal. Sbb nikmat di sana hanya Tuhan yg tau.Sgt2 nikmat.

Bak kata ustaz sy. Nanty kat sane x heran langsung bila tgk dunia.Nak muntah n jijik adalah dgn kemaksiatan sana sini.Kita telah buta dgn nikmat yg sgt sedikit.Boleh dikatan sekecil zarah je nikmatnye lau nk dibandingkan nikmat d sana nanty.(malampau x bunyinye? xkn..huhu)So apelah yg nak dikejarkan sgt.Boleh je lau nak. Janji x langgar syariat n kalau x dpt jgn la ptus asa or menyalahkan takdir.Allah tu adil, pasti Dia nak bg yg lebih baik utk kita nanty.Maybe sekarang masanya x sesuai.Peganglah pada concept redha.InsyaAllah dan pasti hati akan menjadi tenang dan trima seadanya. Bahaga je sentiasa.Kan Allah de berfirman,kalau kamu redha Aku tambah ;). Suatu hari nanti kte akn tinggalkan jgk dunia nie. Hanya amal yg jd bekalan, yg menentukan kat mana kedudukan kta di hari akhirat nanti..n lagi satu jgnlah membelakangi islam.Kalau kita wat camtu that mean kte membelakangi Allah. Jom ikuti kisah nie.Jadikan sempadan ye..Slmt membaca.

MUSTAFA KAMAL ATATURK

Di saat kematiannya, Allah telah datangkan beberapa penyakit kepada beliau sehingga beliau rasa terseksa dan tak dapat menanggung seksaan dan azab yang Allah berikan di dunia. Antaranya ialah :
1. Didatangkan penyakit kulit hingga ke kaki dimana beliau merasa gatal-gatal seluruh badan.
2. Sakit jantung.
3. Penyakit darah tinggi.
4. Panas sepanjang masa, tidak pernah merasa sejuk sehingga terpaksa diarahkan kepada bomba untuk menyiram rumahnya 24 jam. Pembantu-pembantunya juga diarahkan untuk meletak ketulan-ketulan ais di dalam selimut untuk menyejukkan beliau. Oleh kerana tidak tahan dengan kepanasan yang ditanggung, beliau menjerit sehingga seluruh istana mendengar jeritan itu. Oleh kerana tidak tahan mendengar jeritan, mereka-mereka yang bertanggung jawab telah menghantar beliau ke tengah lautan dan diletakkan dalam bot dengan harapan beliau akan merasa sejuk. Allah itu Maha Besar, panasnya tak jugak hilang! Pada 26 september 1938, beliau pengsan selama 48 jam disebabkan terlalu panas dan sedar selepas itu tetapi beliau hilang ingatan. Pada 9 November 1938, beliau pengsan sekali lagi selama 36 jam dan akhirnya meninggal dunia. Sewaktu beliau meninggal, tidak seorang pun yang memandi, mengkafan dan menyembahyangkan mayat beliau. Mayatnya diawetkan selama 9 hari 9 malam, sehingga adik perempuan beliau datang meminta ulama-ulama Turki memandikan, mengkafankan dan menyembahyangkannya. Tidak cukup dari itu, Allah tunjukkan lagi balasan azab ketika mayatnya di bawa ke tanah perkuburan. Bila mayatnya hendak ditanam, tanah tidak menerimanya (tak dapat nak bayangkan bagaimana tanah tidak menerimanya). Disebabkan putus asa, mayatnya diawetkan sekali lagi dan dimasukkan ke dalam muzium yang diberi nama EtnaGrafi (kalau tak silap dengar) selama 15 tahun sehingga tahun 1953). Selepas 15 tahun mayatnya hendak ditanam semula, tapi Allah Maha Agung, bumi sekali lagi tak menerimanya. Habis ikhtiar, mayatnya dibawa pula ke satu bukit ditanam dalam satu binaan marmar beratnya 44 tan. Mayatnya ditanam di celah-celah batu marmar. Apa yang menyedihkan, ulama-ulama sezaman dengan Kamal Atartuk telah mengatakan bahawa jangan kata bumi Turki, seluruh bumi Allah ini tidak menerima Kamal Atartuk! Inilah hikayat Mustafa Kamal Atartuk yang membelakangi Islam dan Allah!!

p/s:Ya Allah tempatkan lah aku dan sahabat2ku ini,juga seluruh umat islam dalam kalangan org2 yg bertakwa dan matikanlah kami dlm keadaan yg beriman.Amin2 ya rabbal alamin...:)

3 ulasan:

Takatoo31 berkata...

Abang mintak share eh, dik.

slave of Allah.. berkata...

wa....muhasabah.....

ieqa berkata...

bole...sila2...:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...