My Dear Followers^_^

11 Ogos 2011

Manusia x pernah puas..haa..

http://www.emocutez.com

Erm….setuju x kalau sy rasa manusia tak pernah puas dengan apa yg mereka ada?? Betul kn? Pernah rasa x perkara ni berlaku dlm diri kalian? Haa…cuba Tanya hati tu…x byk pun sikit mesty pernah terdetik..cpt2 istighfar ye..=]

For example, bile x ada kerja kita nak kerja. Bila dah dapat kerja kita mengeluh gaji x cukup. Bila dah dapat gaji yang berpatutan kita mengeluh lagi, penat. Bila diringankan kerja pula kita merungut lagi agar dinaikkan pangkat, bila dah dinaikkan pangkat, kita sibuk2 pula minta2 hak kita sebagai orang atasan.

Bila di beri hak2 kita, kita mengeluh lagi mintak yg lebih selesa, aircond. Bila dh ada aircond kita mintak pula org bawahan . bila sudah diberi kita mengeluh pula mereka tak reti buat kerja.

Hatta sy juga! Terkadang terdetik perasaan yang lebih kurang sebegini..pegi hypermarket,nak itu , nak ini, nak yg sinu, nak yg sini. Padahal kat rumah ada je lg..haaa…mcm mana tu…ataghfirullah..kembali berbalik pd Allah..Pasti hati kalian akn menjadi tenang..=]

Semua perkara ini x pernah sudah. Kerana kehendak manusia x pernah cukup. So…bila ianya akan cukup?? Jawapanyaaa ia akan cukup bila seorang manusia itu sendiri pandai BERSYUKUR! Berhentilah dari mengeluh..byk kn bersyukur..


hmm..
Setelah sekian lama duk umah ni rindu plak saat ke kuliah..saat2 bersama kawan..yg jauh d mata..dekat di hati..yg ada di seluruh semenanjung.. Masing2 di rumah sendiri..Terengganu..haa..Johor..KL...Melacca..Pahang..Kelantan..Kedah...dan lain2..huhu..Ni same gak lah ni..x pernh puas dgn apa yg ada..dh ada kat u..nak balik rumah...ingat parents..dh ada kat rumah ingat kat u..hu3..tp ni mungkin lebih berat ke arah ingatan dan rndu..bukan x puas..heh~ (nk menang gak tu)

Tp lumrahla tu kn,,apepun...mari same2 menjadi hambaNya yg besyukur..Kan Allah dh berfirman..Sape yg bersyukur.Aku tambah. x caya?..haaa...tgk dalil ni..

"Kamu bersyukur maka Aku (Tuhan) akan menambah (nikmat) itu kepada kamu). Dan jika
kamu ingkar maka sesungguhnya siksa Aku amat pedih." (Surah Ibrahim, ayat 7)

Kini kusedari akan pentingnya sikap ini, maka syukurlah atas nikmat kurniaan Allah kepada kita baik nikmat lahir atau batin. Mudah2 an dgn berbuat demikian, maka nikmat itu akan berterusan bersama kita dan hidup kita pula akan mendapt keredhaan Allah baik di Dunia juga di akhirat yg kekal abadi..dan hakiki..insyaallah...(^_^)v

khusyuk3..:D

ieqa~

2 ulasan:

diba berkata...

khusyuk bgus;)

amoi~ berkata...

diba:

buat2 je tu..sbb nmpak camera..wihihihi..xpe.mudah2 an khusyuk btul nanty...=]]

11 Ogos 2011

Manusia x pernah puas..haa..

http://www.emocutez.com

Erm….setuju x kalau sy rasa manusia tak pernah puas dengan apa yg mereka ada?? Betul kn? Pernah rasa x perkara ni berlaku dlm diri kalian? Haa…cuba Tanya hati tu…x byk pun sikit mesty pernah terdetik..cpt2 istighfar ye..=]

For example, bile x ada kerja kita nak kerja. Bila dah dapat kerja kita mengeluh gaji x cukup. Bila dah dapat gaji yang berpatutan kita mengeluh lagi, penat. Bila diringankan kerja pula kita merungut lagi agar dinaikkan pangkat, bila dah dinaikkan pangkat, kita sibuk2 pula minta2 hak kita sebagai orang atasan.

Bila di beri hak2 kita, kita mengeluh lagi mintak yg lebih selesa, aircond. Bila dh ada aircond kita mintak pula org bawahan . bila sudah diberi kita mengeluh pula mereka tak reti buat kerja.

Hatta sy juga! Terkadang terdetik perasaan yang lebih kurang sebegini..pegi hypermarket,nak itu , nak ini, nak yg sinu, nak yg sini. Padahal kat rumah ada je lg..haaa…mcm mana tu…ataghfirullah..kembali berbalik pd Allah..Pasti hati kalian akn menjadi tenang..=]

Semua perkara ini x pernah sudah. Kerana kehendak manusia x pernah cukup. So…bila ianya akan cukup?? Jawapanyaaa ia akan cukup bila seorang manusia itu sendiri pandai BERSYUKUR! Berhentilah dari mengeluh..byk kn bersyukur..


hmm..
Setelah sekian lama duk umah ni rindu plak saat ke kuliah..saat2 bersama kawan..yg jauh d mata..dekat di hati..yg ada di seluruh semenanjung.. Masing2 di rumah sendiri..Terengganu..haa..Johor..KL...Melacca..Pahang..Kelantan..Kedah...dan lain2..huhu..Ni same gak lah ni..x pernh puas dgn apa yg ada..dh ada kat u..nak balik rumah...ingat parents..dh ada kat rumah ingat kat u..hu3..tp ni mungkin lebih berat ke arah ingatan dan rndu..bukan x puas..heh~ (nk menang gak tu)

Tp lumrahla tu kn,,apepun...mari same2 menjadi hambaNya yg besyukur..Kan Allah dh berfirman..Sape yg bersyukur.Aku tambah. x caya?..haaa...tgk dalil ni..

"Kamu bersyukur maka Aku (Tuhan) akan menambah (nikmat) itu kepada kamu). Dan jika
kamu ingkar maka sesungguhnya siksa Aku amat pedih." (Surah Ibrahim, ayat 7)

Kini kusedari akan pentingnya sikap ini, maka syukurlah atas nikmat kurniaan Allah kepada kita baik nikmat lahir atau batin. Mudah2 an dgn berbuat demikian, maka nikmat itu akan berterusan bersama kita dan hidup kita pula akan mendapt keredhaan Allah baik di Dunia juga di akhirat yg kekal abadi..dan hakiki..insyaallah...(^_^)v

khusyuk3..:D

ieqa~

2 ulasan:

diba berkata...

khusyuk bgus;)

amoi~ berkata...

diba:

buat2 je tu..sbb nmpak camera..wihihihi..xpe.mudah2 an khusyuk btul nanty...=]]

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...